خرید از سراسر دنیا


» نیم نگاهی به سریال پیکی بلایندرز

نیم نگاهی به سریال پیکی بلایندرز

سریال جذاب پیکی بلایندرز

در دهه ۲۰ که گروه های گنگستری در شهر بیرمنگهام واقع در انگلستان بسیار زیاد شده است، یک گروه گنگستر سعی میکند خود را در این دهه به قدرت برساند...

سریال پیکی بلایندرز به کارگردانی اتو باتهرست در سال 2013 ساخته شده است. این سریال محصول کشور انگلیس و در ژانر اکشن و گانگستری می‌باشد. در این سریال کیلین مورفی، سام نیل، هلن مک کروری , آنابل والیس به هنرمندی پرداخته‌اند.

پارسال بود خبری حاکی از این شنیدم که دیوید بکهام قراره لباس های این سریال به صورت اختصاصی تولید کند برای فروش ،شاید اگر در دورانی بودیم که سریال هایی بزرگ، شکوهمند و پر سر و صدا، چون «بازی تاج و تخت»، «خانه پوشالی» و «بریکنیگ بد» ساخته و پخش نشده بودند، «پییک بلاندرز» می توانست بهترین و تحسین شده ترین سریال یک دهه اخیر باشد! یک درام تاریخی- جنایی دلهره آور اجتماعی- نوآر از شبکه بی بی سی که هم چیز را با هم دارد؛ هم اصالت قصه گویی بریتانیایی که ژانر جنایی- تریلرش را با نوعی شاعرانگی تاریک در قصه و تصویر، ترکیب می کند و هم بازنمایی رئالیستی دقیق از فضای اجتماعی طبقات متوسط و پایین بریتانیا در دوران بین دو جنگ جهانی که با مختصات بارز ژانر نوآر ترکیب شده است.

سازنده- استیون نایت (Steven Knight) را همه با فیلم سینمایی تحسین شده «لاک» (Locke) با بازی رفیق و همکار قدیمی اش، تام هاردی شناختند؛ فیلمی که اتفاقا در میانه های همین سریال (بین فصل اول و دوم) ساخته شد. نایت بعد از تجربه های بسیار در نوشتن فیلمنامه هایی چون «قول های شرقی» (دیوید کراننبرگ)، «چیزهای زیبای کثیف» (استیون فریزر)، «لطف شگفت انگیز» (مایکل اپتد) و نوشتن بخش هایی از مسابقه مشهور «چه کسی می خواهد میلیونر شود؟» نشان داده است که در ژانرهای جنایی و زندگینامه ای مهارت دارد، هم زوایای حیات انسانی را به خوبی روایت می کند و هم بلد است ذهن مخاطب را درگیر معماهای بی پایان کند.

او با پیکی بلایندرز نشان داده وارد دورانی جدید در حرفه اش شده و امسال مینی سریال «تابو» را هم با درخشش «تام هاردی» (هر دو به عنوان سازندگان و تهیه کنندگاناجرایی به همراه رایدلی اسکات) ساخته است که در اوایل ۲۰۱۷ پخش خواهد شد)

هویت- اول بهتر است ببینیم «پیکی بلایندرز» یعنی چه و چرا نمی شود درست ترجمه اش کرد؟ این عنوان به یک گروه تبهکاری در اواخر قرن نوزدهم واوایل قرن بیستم در شره بیرمنگان انگلستان اطلاق می شد که جوانان بسیاری از اقشار پایین دست برای گذران روزگارشان به آن ملحق می شدند؛ همان داستانی که استیون نایت آن را دستمایه خلق گروه جنایی- خانوادگی سریال خودش کرده است، اما این اسم خاص از چند ریشه مختلف می آید؛ پیک (Peak) به لبه کلاه های لبه دار رایج آن زمان (خصوصا در میان کارگردان) گفته می شد و این گروه تبهکار هم به پنهان کردن تیغ های ریش تراشی در لبه کلاهشان مشهور بودند تا در صورت لزوم به عنوان سلاح از آن استفاده کنند.

اما در اصل ریشه این اسم به کلمه «Blinder» (کورکننده) بر می گردد که همان چشم بند مخصوصی است که روی چشم اسب های مسابقه و کالسکه می زنند تا تنها در مسیری بروند که سوارشان آن ها را هدایت می کند؛ در باندهای تبهکار خانوادگی و قومی هم- به صورت استعاری- چنین مسیری در پیش است؛ اطاعت و وفاداری بی چون و چرا و بدون واهمه از مشکلات جاده، درست در مسیرهای تعیین شده.

داستان و محیط روایت- داستان کلی بر محور «شبلی ها» بیان شده است؛ خانواده ای کولی و مهاجر که همه جوره از سوی جامعه ضدمهاجرت آن زمان پس زده شده اند و شرایطشان نه با مهاجران ایتالیایی برابر است، نه با یهودی ها و نه حتی ایرلندی ها.

گریس : تو فکر کردی من یه فاحشه‌ام

تامی : همه‌ی ما فاحشه‌ایم گریس، فقط بخش های مختلفی از بدنمون رو می‌فروشیم


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده